香港蛋撻的故事

蛋撻為香港地道代表食物之一,香港蛋撻分為酥皮及牛油皮(又稱曲奇皮)兩款,1940年代,香港高級西餐廳引入蛋撻,1950年代開始出現於茶餐廳。
 初時茶餐廳的蛋撻都比較大,一個蛋撻便可以成為一份下午茶餐。1990年代起,兼營包餅之茶餐廳逐漸減少,只有舊式茶餐廳方有自家烤製的蛋撻。

話說蛋撻本源自英國,究竟香港嘅蛋撻點解咁出名?
呢個係香港文化嘅一部份,香港人除咗拼搏之外,係會容匯貫通同創新,我哋會諗辦法點樣做得更好。讀者會問:唔係全世界嘅人都一樣嗎?(香港人諗法同做法一起,好多國家嘅人諗法同做法係分開的)。

香港不少酒樓嘅點心也包括蛋撻仔(小型蛋撻),可以講迷你撻都係香港人將外國嘅西洋蛋撻本土化(Localize)成功嘅例子。香港多間蛋撻店馳名中外,外國人到香港必定嚐嚐香港蛋撻。

除以砂糖及雞蛋為蛋漿的主流蛋撻外,亦有在蛋漿內混入其他材料的變種蛋撻,如鮮奶撻、薑汁蛋撻、蛋白蛋撻、巧克力蛋撻及燕窩蛋撻等等。

最新流行嘅香港蛋撻有:
有流心效果半熟芝士撻Cheese tart
如果想有流心的效果,就得需要了解你的焗爐脾性,和火氣有多大。烤焗時間拿捏要好,就似做香港著名流沙奶皇包。

部份香港著名蛋撻餅家及店舖

泰昌餅家
香港總督彭定康曾經光顧,故被稱為「肥彭蛋撻」,因此吸引不少市民光顧。由於租金上漲,該店曾經暫停營業,但有熱心顧客為店主覓得新舖,該舖位置正好在舊舖對面,方便老主顧容易找回新店,現時已經復業,其後更於2005年11月11日在旺角新世紀廣場開設分店。舊舖因為業主大幅度加租而結業,該舖位現為一家朱古力製作及零售店租用。於2008年更在紅磡黃埔花園吉之島的超級市場內,以攤位形式開設另一分店。截至2013年3月底為止,泰昌餅家共有22間分店。

豪華餅家
位於九龍九龍城,1970年代開業,高峰時期每日賣3000多個蛋撻。常客包括也是泰昌熟客的影星周潤發:「新鮮出爐時,大家(豪華跟泰昌的蛋撻)一樣咁靚。」至今仍為該店特色小食之一。後來有不少餅店模仿其橢圓形蛋撻造型。


部份資料轉載由WIKI及蘋果日報。
食字部:最正64層 酥皮撻

【小食字典】
English : Egg Tart
香港叫:蛋撻 或
ภาษาไทย : ทาร์ตไข่
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 意見:

Post a Comment